2021
Spacedesignstudio
- plakatdesign
- digital markedsføring
- sociale medier
Til min afsluttende eksamensopgave på mit 4. semester af multimediedesigner, valgte jeg at skrive om plakatdesign og hvordan jeg ville bruge sociale medier, til at nå ud til min målgruppe. Med fokus på Instagram, anvendte jeg content planner, KPI'er, og den undervisning vi havde fået (og selvfølgelig egen interesse) for sociale medier.
Efter bare 15 dage på Instagram, blev jeg kontaktet af ALT magasinet, som spurgte om jeg var interesseret i at få mine plakater i deres magasin, eftersom de ville sætte fokus på danske plakatdesignere. Dér hvor mine plakater skiller sig ud fra andre plakatdesignere, er at jeg på daværende tidspunkt lavede plakater med grønlandske motiver, da jeg selv er grønlandsk/dansk.
Jeg stod selv for alt arbejde lige fra designmanual, logodesign, plakatdesign, content creation til SoMe, grafisk design, til kodning af (fiktiv) webshop, indsamling af data fra insights - bl.a. fra Instagram, Hotjar og Google Analytics, for bedre at kunne forstå brugernes adfærd på min fiktive webshop.